teamgurramarcus

Alla inlägg under mars 2010

Av gurramarcus - 31 mars 2010 21:00

Nu är vi i land efter över sju timmar effetktiv segling uppdelat i två pass.

Första passet började vi med att köra nästan en timmes konstant slör ca 4 distans bort med många bra gippar. Vi hann då komma så långt bort att vi rundade en knappt 200m högt berg/udde med fler "grottor" som var utgröpta ur berget. Men vi tog det klocka beslutet att inte komma för nära, då strömmen var stark och vinden avtagande började vi efter lite vila att börja den långa kryssen tillbaka då vi kunde fokusera mycket på balanasen och arbetet i båten. Vår tidsberäkning på att det skulle ta ca dryga en och en halv timme tillbaka stämmde inte riktigt då vi fick en motström på 20m per minut. Väl tillbaka i hamnen två och en halv timme senare, alltså en kryss på två och en halv timme! 

En kort lunch sedan fokuserade vi på intensiva slag och gippar genom att kör med e-jollarna. Pulsen var hög och det var ritkigt jobbigt med det gav resultat. Vi avslutade sedan passet med att filma våra slag och gippar - imorgon kollar vi på det eftersom vi då har vilodag! Hoppas kunna få upp några bilder och videofilmer snart.


Godnatt

Marcus

Av gurramarcus - 30 mars 2010 20:15

Hej,


Igår ikörde vi första passet med 29ern. Efter lite fix och pill blev det bra och vi körde direkt ut i full hårdvind! Förmiddagspasset på 2 timmar gick bättre än väntat - inga kappsejsningar!


Andra passet på  ökade vinden och stabila 15 m/s med byar långt där över...

Vågorna var branta och korta vilket gjorde det ännu svårare att länsa men det gick bra och vi hade riktigt roligt!! Efter ca 3 timmar fullt ös ökade vinden ytterligare och vi bestämde oss för att spara på grejorna med tanke på att det är många dagar kvar.


 //Marcus och Gurra  

Av gurramarcus - 28 mars 2010 21:59

Tredje dagen redan, tiden går otroligt fort när man har roligt! För det har vi, tillräckligt med värme och sol för att pa land gå runt i bara shorts, för att sedan på vattnet ha en bit över maxhänng = perfekt.


Idag hade vi inte en nordlig vind när vi kom ner till klubben som det har varit de två andra dagarna. Så medan solen drev ingång sjöbrisen passade vi på att mjuka upp kroppen med ett gympass i knappt en timme för att sedan sticka ut på vattnet och få ett första pass på två dryga två timmar. 

Andra passet bjöd på mer vind, coachen sa 5-6 m/s men det var förhoppningsvis på skämt... Jag tror på 8-10 m/s. Där det korta passet på två timmar bjöd på många sköna planingar och även några gånger då man kommit över gränsen och vippat. Men vad är en bra hårdvindsträning utan att kappsejsa?! Gränser är till för att brytas.


Nu efter att jag och Gurra tagit hand om maten, som idag var köttfärssås och pasta! Är det hög tid att dra sig tillbaka och ta igen timmen man tappade inatt. För det har ni väl inte glömt? Annars är det bara att dra fram klockan en timme!


Imorgon startar vi dagen 07:30 med morgonfyys/uppvärmning!

Hälsningar från solig Denia

Marcus

Av gurramarcus - 23 mars 2010 22:43

Idag var det de sista testerna innan Denia, det kändes som att jag inte kunde prestera max eftersom att vi hade ett ganska tufft B-halls pass igår som nog inte var den bästa uppladdningen. Trots det ökade jag med mycket i samtliga övningar.

Nu sitter jag hos Marcus och pluggar inför det stora marreprovet som vi har imorgon,  det lär ta ett tag innan vi kommer i säng inatt.



  God natt

Gurra

Av gurramarcus - 21 mars 2010 22:06

Nu är det bara fyra dagar kvar tills vi åker till Denia och idag var det dags att packa. Det gick ovanligt snabbt antagligen pga. det dåliga vädret som det visst alltid är när man ska packa. Jag får hoppas att jag inte glömde allt för mycket i stressen.

Nu är det bara fyra extra jobbiga dagar kvar i skolan sen är jag på vatten igen.


   gurra

Av gurramarcus - 17 mars 2010 18:44

Efter två styrke pass, en lektion och en "melodifestival" på skolan satte jag mig på tåget hem till goteborg för att imorgon hinna med och fixa det sista med packning, klippa håret kortare osv inför Denia.


Helgen den 24-25 aprill kommer jag och Gurra att segla 29er på Motala seglargymnasiums läger. Vi kommer att ha en tränare som kan 29er bra, vem det blir är inte bestämt. 

Vi hoppas att ni har möjlighet att komma upp och träna med oss och se hur våra anläggningar ser ut.


Inbjudan:

läger 24-25 april

OBS! Inbjudan står är för e-jolle och laser, men det mesta stämmer!


Frågor och anmälan görs till Don, (se inbjudan).


//Marcus


Av gurramarcus - 16 mars 2010 20:59

Dagen började med ett en timmes överkroppspass på gymmet, när skolan var slut stack jag och Marcus ut och sprang vi sprang ner till Råssnäs och kollade på hur isen var, den var väldigt tjock och det låg ett tjockt lager med snö ovanpå, så jag tror inte att vi kommer kunna segla när vi kommer tillbaka från Denia.

Efter löprundan skyndade vi oss till Team Sportia där vi hade en speciell kväll med mycket bra priser, jag köpte ett par skor, ett vätskebälte och så köpte jag och Marcus två mycket fina team mössor som vi kommer använda när vi seglar 29:er.

en bild på där vi ska segla om en månad, man kan ju alltid hoppas på ett mirakel, men jag tror inte att isen kommer smälta. 


gurra

Av gurramarcus - 15 mars 2010 21:15

Idag var det tester på b-hallen. Det var chins, brutalbänk, armhävningar, dipps och undertag bom. Jag hade ökat mycket i samtliga så jag är riktigt nöjd. Den största ökningen gjorde jag i dipps där jag ökade med 100 %. Det är skönt att man märker resultat när man lagt ner så mycket tid, jag hoppas att det ger lika stort resultat på seglingsbanan.    


gurra

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Andra bloggar

Omröstning

Hur förbereder du dig bäst inför ditt mål i segling?
 Tränar i massor - det är mängden som avgör
 Tränar regelbundet och med någon tävling
 Träning och tävling i en blandning
 Bara tävla så man får rutin
 Seglar inte

Sök i bloggen

RSS

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards