teamgurramarcus

Alla inlägg under maj 2010

Av gurramarcus - 24 maj 2010 20:21

Efter en lördag med en dimma som släppte relativt snabbt fick vi igenom 4 race, tyvärr hade seglingsledningen inte det tempo som de lovade med 15 min mellan racen utan ibland kunde det gå så långt som en timme mellan racen. Men förhoppningsvis har de lärt sig nu (då startfartyget draggade flera gånger), och kan göra ett utmärkt arrangemang i sommar med VM. 


Seglingarna gick bra och jag fick en serie på 7, 4, 5, 7 vilket jag är väldigt nöjd med eftersom jag lyckades segla med en hög jämn nivå.


På söndagen blev det bara ett race, knappt det eftersom vinden inte var stabil och dimman kom och gick, jag virrade bort mig lite i dimman och kom i mål på 19 plats som jag som tur var kunde ränka bort eftersom jag seglade stabilt i lördags.


Det resulterade i en 6:e plats totalt, som jag såklart är helnöjd med eftersom det är bästa placeringen hitills i e-jolle karriären!


Efter som jag har gjort två väldigt bra kval nu under våren så vägde det upp min mindre stabila höst. Det betyder att jag totalt på tankingen hamnade på en 14 plats, (13 bästa kille) som då gav mig den efterlängtade VM-platsen till sommarens höjdpunkt i Arksösund.


Direkt från Elitserien åkte jag och Gurra ner till Danmark, Kirteminde och sa vara med på Starmakers lägret, det avslutades men en Euro cup för 29ers.

Mer info kommer.


//Marcus

Av gurramarcus - 14 maj 2010 16:58

Idag blev det inga seglingar, och det var inte det vanliga att vi gick och väntade på vinden. För igad har det blåst hela dagen, mer och mindre men hela tiden tillräckligt för segling. Men tyvärr hade vi en tjock, tjock dimma, med en sikt på under 300 m, som blev tätare och tätare. Tillslut sköt de in oss på land och efter några timmars väntan med varierande sikt beslöt dem att det var slut för dagen - utan seglingar.


Tråkigt men nu gäller det bara att ladda om för imorgon ska det blåsa och räkna med många race!!


//Marcus

Av gurramarcus - 13 maj 2010 10:38

Strax åker jag och Gurra till Arkösund och Elitseriens fjärde och sista kvalet. Tanken är att köra ett lätt träningspass senare i eftermiddag. 


Tävlingarna börja på fredag och eftersom lågtrycken avlöser varandra är vädret och vinden svår att förutse, som det ser ut nu blir det lättare vindar på fredag och mellan på lördag! Vad det en blir är vi taggade till tusen!!


Direkt på söndag åker vi ner till Danmark och kör segling på "dagtid", i projektet Starmakers. Lägret avslutas med en Europa cup nästa helg.


//Mackan



Av gurramarcus - 10 maj 2010 08:00

Efter helgens besvikelse tar vi nya tag inför sista kvalveckan för våren.


Måndag, träningsrace

Tisdag: Gym, cirkulation, fart/starter

Onsdag: Längrerace, packning

Tordsdag; lättare seglingspass i Arkösund + cirkulation

Fredag: Fullt ös!


Endast tre dagar i skolan den här veckan, sedan segling i 11 heldagar i rad!! 


//Marcus


Av gurramarcus - 3 maj 2010 21:18

I helgen har vi varit i Mariestad och seglat vårens första elitserie. Lördagen bjöd på hårda vindar, det märks att fysträningen och de många antal timmarna i båten har gett resultat. Att de andra är ovana och inte orkar de relativt långa kryssarna som seglingsledningen lagt.


Söndagen var kall och med en prognos med lättvind och så blev det, vilket gjorde att det blev några om kastningar i resultatet. Tyvärr var det väldigt svårtseglat och jag missade lite "för" mycket på andra kryssarna.


Totalt lyckades jag ändå klämma in mig på en 8:e plats. med en serie på 4, 6, 4, 9, 12, (21)


Bilder och Hela resultatlistan finns på e-jolleförbundets hemsida.


//Marcus

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Andra bloggar

Omröstning

Hur förbereder du dig bäst inför ditt mål i segling?
 Tränar i massor - det är mängden som avgör
 Tränar regelbundet och med någon tävling
 Träning och tävling i en blandning
 Bara tävla så man får rutin
 Seglar inte

Sök i bloggen

RSS

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards