teamgurramarcus

Alla inlägg under november 2009

Av gurramarcus - 30 november 2009 20:45

Tja,


Har precis kommit hem från en av våra regelbundna socialaaktiviteter som vi har här på Motala. Den här gången var det åk 3+4 som annordnade och det blev Laserdome i Linköping.

2h var i där och alla var med och kämpade, det går ut på att det är tre lag med olika färger. T.ex Blå, Röd, Gul, man har västar som blinkar i den färg som man är med i. sedan har man också ett vapen med lasersikte, ju mer du träffar motståndarens lampor = mer poäng, blir du träffad = mindre poäng. Gurra man riktigt duktig på det här och vann de flesta "runderna".



/Marcus  

Av gurramarcus - 28 november 2009 19:30

Hej,


Har precis kommit hem ifrån ett av det tyngsta passen på länge. Jag och Anders körde benböj, benpress, bencurl fram +baksida och axelpress på Frisksport. Det var ett maxpass vilket betyder mycket vikt och så många man orkar(runt 10-12) x4!!

Känner redan att det kommer blir ordentligt med träningsverk, men imorgon är det vilodag!


//Marcus

Av gurramarcus - 25 november 2009 20:16

Tja,


Idag var det till att börja med ett vanligt "Onsdag-morron-program" som innehåller Bröst, Axlar, Tricep och Bål. Efter Engelska, lunch, plugg och kemi var det nästa pass.

Jag och Philip valde Rodd, bestämde för att köra 3min full 1min vila x5, 2min fullt 45 sek vila x4. Ett riktigt svettig pass där man fick kämpa ordentligt för att inte sakta ner på slutet!


//Marcus

Av gurramarcus - 18 november 2009 17:00

Hej,


Då var de första "riktiga" fystesterna klara. Det vi körde var:


Bänkpress, latsdrag, enpress, enbenspress (framsida), enbenspress (baksida) och axelpress.

  


Nu ska jag bara äta middag och sedan åka ner till gymmet för pass 2!


Marcus

Av gurramarcus - 15 november 2009 18:00

Tjena,


Har precis kommit hem från Kullavik och helgens 29er läger. Vi var ett tiotal båtar med väldigt varierade kunskaper, med det löste sig bra med två olika grupper. Magnus Grävare, förbundskapten, var vår tränare under helgen som vi fick mycket tips och ideer från vilket var mycket intressant. Bland annat fick vi hjälp med fart och balans i lättvind och slag. Det gäller att snacka om allt hela tiden för att få båten att röra sig mjuk och snabbt genom vattnet. Gipparna känns säkra trots att inte seglat pga olika anledningar på någon månad. Slagen har jag letat upp/testat en ny teknik då jag som gast tar storskoten igenom hela slaget och byter händer bakom ryggen. Eftersom det är en ny teknik är det svårt at avgöra om den här bra, så här tidigt det får avgöras efter några fler pass.


Idag lyckades vi även få chansen att testa på 29er XX där skillnad mot en vanlig 29er är att det är större rigg och segel, dubbeltrappets (gast och rorsman står i trappets). Tyvärr mojnade vinden av och det blåte run 2-3m/s när vi testade så vi fick inte känna på några svinlade hastigheter men det var kul ändå.


Tidigt imorgon bitti åker vi upp till Motala igen för en vecka med bla. styrke tester!!


      

Här kommer några bilder från helgen, vi har orange genaker!

(källa: http://www.29er.se)

 

 

Marcus

Av gurramarcus - 9 november 2009 22:30

Det har varit en tuff dag, både jag och Marcus började dagen med en timme på gymmet.  När skoldagen var slut hade vi en halvtimmes vila innan b-halls passet började. När vi tränat klart för dagen pluggade jag i några timmar inför vårt stora kemiprov på onsdag. Efter att jag  pluggat skulle jag Marcus, Marcus och Fredrik käka. Det ända problemet var att vi inte hade något att äta, så vi stack ner till maxi. Vi var på maxi minst en timme innan vi bestämt vad vi skulle äta, så det blev ganska sent innan maten var klar. Tyvärr räckte knappt maten.


Nu har vi sett klart på kvällens film och jag har hunnit läsa ett halvt kapitel i kemiboken.


//gurra    

Av gurramarcus - 7 november 2009 20:38

Igår kväll var det nattrace i gokart. Det var ganska många som var med, det var tre heat med sex bilar i varje och så kör man i lag, med två förare i varje lag. I kvalet pågår i 20 minuter, det är byte av förare var femte minut och de som kört flest varv när tiden är slut har vunnit.  Jag körde med Oskar Niklasson efter att den jag skulle kört med blivigt sjuk. Kvalet började inte så bra för oss, jag snurrade fyra gånger under mina första fem minuterar. Sen körde Oskar upp oss rejält och att jag kört min andra gång var vi uppe i ledningen. Vi vann vårt kval och kvalade där med vidare till finalen.

I finalen fick vi starta i pole position. Vi tappade sen två bilar och slutade där med trea.   

//gurra

Av gurramarcus - 6 november 2009 14:21

Hej.


Igår eftermiddag tog jag första dosen mot H1N1 viruset, eller den så kallad svininflensan. Inom ett dygn så var det väldigt vanligt att få biverkningar i form av huvudvärk, feber och onte i armen. Anledningen till att jag valde att ta den igår var att jag tänkte att jag tar vilodag från träningen idag och ändå bara ska sitta på ett tåg hem till Göteborg. Men jag tänkte inte på att det skulle bli jobbigt att gå 3-4 km med tung väska till stationen och ha en dag med skola innan det.

Så nu med ont i armen och med en kännsla av att huvudvärken kommer smygandes men med en tanke om att det ska lösa sig sitter jag och väntar på tåget som går 16:29.


Marcus

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Andra bloggar

Omröstning

Hur förbereder du dig bäst inför ditt mål i segling?
 Tränar i massor - det är mängden som avgör
 Tränar regelbundet och med någon tävling
 Träning och tävling i en blandning
 Bara tävla så man får rutin
 Seglar inte

Sök i bloggen

RSS

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards