teamgurramarcus

Direktlänk till inlägg 27 september 2009

Härlig träningsdag!

Av gurramarcus - 27 september 2009 10:33

Tja,


Halv elva blev vi hämtade och åkte ner till Rossnäs för att spendera dagen på vattnet på med 29ern. Efter lite meck med båten (Ytterligare lite mer omptimering), stack vi ut med målet att lära oss vart gränsen går, dvs hur mycket man kans pressa båten innan an kappsejsar eller liknade.

Vi valde att stanna innanför udden för att få förhållanden mer lika de i saltsjöbaden. Vinden var ganska varierande men runt 8 meter och ibland mer. För den nya besättningen Hanna/Randi blev det ganska mycket badande men det går bättre och bättre.

Efter att ha kört kryss, undanvind, kryss undanvind i runt 2 timmar åkte vi in för att ladda på med energi.

Tillsammans med laser gänget lett av Johan Wigfors fixade vi pasta och köttbullar. Vi tog en lite längre lunchpaus och pratade igenom hur man ska göra i olika stadier och jag gav även lite "gast" tips till Randi.

Andra passet gick riktigt bra och vi har verkligen hittat stabiliteten och timingen i olika sitvationer, känns som om jag och gurra börjar förstå varandra vilket är viktigt i en tvåmansbåt! Vårat mål med träningen känns uppnått då vi endast kappsejsa några gånger, oftast pga matrial grejer och det känns som vi vet hyfsat vart gränsen går nu.

Känns som om vi är mästare på att slita sönder saker i båten, idag var det ett gennaker skot som höljet gick av på och försvårade för mig då jag bara hade en hal kärna att hålla i.


Vi kom in till sex och vi bestämmde oss för att åka iväg till gymmet, väl påväg dit lyckades jag med det (omöjliga) att vurpa med cykeln, inga stora skador men lite sår här och var, bla på en handen just där skotet löper vilket gör att vi tyvärr inte kunde göra ett förmiddagspass då vinden är hård, (ja, det är sant det blåser mycket idag igen!). Även knät fick sig en smäll men inget allvarligt.

Hoppas kunna köra ett eftermidagspass men vi får se.


Marcus

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gurramarcus - 26 januari 2011 22:37

NU byter vi blogg till  https://teamgurramarcus.wordpress.com/   gurra ...

Av gurramarcus - 15 januari 2011 23:13

Nu är lovet slut, första veckan i skolan är avlsutad och träningen är i fullgång igen. Eftersom jag lyckades med att vara sjuk halva lovet så är det skönt att komma igång med träningen igen. Nu kommer jag satsa på lite mer konditionsinriktad träning ...

Av gurramarcus - 24 december 2010 13:00

Vill bara önska alla en riktigt god jul, för det tänker jag ha!! Lovet som pågår fram till 10 januari är en lite lugnare period med träningen för att vara i 100% laddad när skolan drar igång igen och jag beger mig tillbaka till Motala. Ha en riktig...

Av gurramarcus - 18 december 2010 22:38

Idag har det varit ett snöigt och minst sagt halt Göteborg! Så istället för distanspasset löpning har var jag på gymmet med Jesper Gunneling. Vi värmde upp med lite rodd sedan blev det maxstyrka med fokus på baksida överkropp för min del. När man ä...

Av gurramarcus - 18 november 2010 18:44

Nu har vintern slagit in och minusgrader har blivit vardag! Att mörkret kommer redan vid fyra underlättar inte försöken till segling. Det har inte blivit något mer sedan lovet, (förutom MR förra helgen).Det betyder att vi spenderar våra träningstimma...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Andra bloggar

Omröstning

Hur förbereder du dig bäst inför ditt mål i segling?
 Tränar i massor - det är mängden som avgör
 Tränar regelbundet och med någon tävling
 Träning och tävling i en blandning
 Bara tävla så man får rutin
 Seglar inte

Sök i bloggen

RSS

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<<
September 2009 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards