teamgurramarcus

Alla inlägg den 28 juli 2010

Av gurramarcus - 28 juli 2010 11:23

Nu har vi vilodag efter tre dagars raceande. 


Första dagen började med apan och viblev inte utsläppta för en vid 12, pga av dimma. Vi blev dragna ut i 20-30 minuter (i låg fart), eftersom vågorna var stora och kom rakt mot oss.

Väl ute på banan pulserade vinden väldigt mycket och vred lite fram och tillbaka. Tjejerna starta (tillslut) efter några omstarter, sedan var det våran tur. Efter ett antal omstarter med diverse flaggor, svart flagg mot slutet kollade vi på klockan och den började närma sig halv fem.. Då kom vi iväg, jag seglar fort och tog hela tiden in på toppen trots en dålig start, ingen toppenplacering men jag kände att jag hade farten och skulle bara gjort lite annat vägval och bättre start.

Sagt och gjort, med en kanon start i lä för barbord korsade jag före hela fältet och ledde men 25-50 meter till resten! Förvånad men super taggade tog jag ett ban ben i taget och bara gav allt hela tiden. Vilket resulterade i kramp i låren, armbågarna, axlarna, händerna och handlederna! På andra kryssen kom en finne ikapp mig men jag hängde på honom och länsade om honom strax innan mål! Att ligga först och gå imål först var helt underbart, att veta att man seglat snabbast av alla det här racet, och att göra det på ett VM är riktigt häftigt!!


Dagen efter var inte min dag och jag lyckades inte få till några bra resultat även om jag seglade båten bra, men väldigt fel på kryssarna.


Igår började dagen inte bra heller, med BFD, andra gulflaggen i samma race! Men jag gav inte upp och seglade till mig en 13 plats i sista seglingen! 


följ seglingarna på nss.se


//Mackan

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Andra bloggar

Omröstning

Hur förbereder du dig bäst inför ditt mål i segling?
 Tränar i massor - det är mängden som avgör
 Tränar regelbundet och med någon tävling
 Träning och tävling i en blandning
 Bara tävla så man får rutin
 Seglar inte

Sök i bloggen

RSS

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards