teamgurramarcus

Alla inlägg den 1 juli 2010

Av gurramarcus - 1 juli 2010 22:12

Första start var planerad 11:00 så jag trodde det skulle bli en lugn morgon, men rorsman mötet som började 9:30 varade i nästan en timme, så då blev min gröt kall. När jag hade slängt i mig gröten och slängt på mig kläderna sköt de upp racen eftersom sjöbrisen inte hade fyllt på ordentligt. Som tur var hittade vi en domarplattform, den används till den årliga världscup tävlingen i vindsurfing som går här. När vi suttit där ett tag kom det en snäll dam och påminde oss att vi hade glömt signa ut. Till slut kom vinden och flaggan åkte upp. Det var perfekta förhållanden för segling 8 m/s och 32 grader i luften. Vi genomförde fyra race. Det var ovant att segla mot 60 andra båtar i varje start. Seglingen gick bra så länge vi fick segla fritt, men vi hade problem i de tajta situationerna. Nu återstår det bara att sova och ladda om för morgondagen.

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Andra bloggar

Omröstning

Hur förbereder du dig bäst inför ditt mål i segling?
 Tränar i massor - det är mängden som avgör
 Tränar regelbundet och med någon tävling
 Träning och tävling i en blandning
 Bara tävla så man får rutin
 Seglar inte

Sök i bloggen

RSS

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards