teamgurramarcus

Alla inlägg den 9 januari 2010

Av gurramarcus - 9 januari 2010 18:50

Hej,


Just hemkommen från ett soligt och varmt Spanien. Vi var Blanes några mil utanför Barcelona.


De första dagarna var varma med sol som tittade fram då och då. Men en stadig vind till förmiddags passet, runt 5-7 m/s som sedan lagom till eftermiddags passet avtog hela tiden. Vilket gjorde att vi fick träna i stor vind skala. De flesta kvällar hade vi löpning, en gång sprang vi upp på toppen av berget som låg alldelles vid klubben. Väldigt jobbigt med ca 2 km brant uppför hela tiden.


Vi var 10 e-jollar som tränade tillsammans med Carl Grindebratt som tränare.


Tävlingen var det tyvärr slut på vinden, oftast för att vindarna tog ut varandra. Vi fick ett första dagen, inget andra, ett tredje och 3 fjärde och sista dagen.


Resultatmässigt var det ingen lyckad regatta men jag är ändå nöjd med de flesta seglingar och "seglingen" i de. Jag seglade ofta fort och rätt men missade i starter och chansade inte ut på kanter som ofta var fördelaktiga. Sista 300m av kryssarna var det näst intill omöjligt att komma upp från mitten.


På träningarna gick det mycket bra och jag har lärt mig mycket om att jobba i båten med vågorna och att orka häng hela tiden. länsarna och har också förbättrats och känsla börjar komma även om det är många länsar kvar innan jag är helt nöjd.


Resultat och mer bilder finns på:

http://sites.google.com/site/igpvblanes/


Totalt sätt är jag väldigt nöjd med resan och tackar alla som varit med. Tack Carl som varit våran coach!


Jag är SWE 3547.

    


Marcus Anjemark


Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Andra bloggar

Omröstning

Hur förbereder du dig bäst inför ditt mål i segling?
 Tränar i massor - det är mängden som avgör
 Tränar regelbundet och med någon tävling
 Träning och tävling i en blandning
 Bara tävla så man får rutin
 Seglar inte

Sök i bloggen

RSS

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards