Direktlänk till inlägg 7 oktober 2010
Idag hade vi studiedag och vad skulle vi kunna göra då, studera? Självklart, fast på vattnet. Vi körde ett dryga 3 timmars pass vid lunch, idag var det fart på schemat och man fick tid att testa olika trim, teknik för balansen och olika styrningsteknik. Vinden var lätt för omväxlingens skulle och för att hålla oss varma försökte vi med diverse övningar i båten. Den helt klart svårast att genomföra var Philips idé om att köra draken samtidigt som man seglade. Dvs. Stå på ett ben, böj dig framåt med det andra benet i linje med överkroppen och tillbaka. Det var svårt, men mest effektivast för att hålla värmen blev armhävningar!!
Båten är packad och imrogon är det fullfart ner till Gottskär för att köra sista kvalet för i höst.
/Marcus
NU byter vi blogg till https://teamgurramarcus.wordpress.com/ gurra ...
Nu är lovet slut, första veckan i skolan är avlsutad och träningen är i fullgång igen. Eftersom jag lyckades med att vara sjuk halva lovet så är det skönt att komma igång med träningen igen. Nu kommer jag satsa på lite mer konditionsinriktad träning ...
Vill bara önska alla en riktigt god jul, för det tänker jag ha!! Lovet som pågår fram till 10 januari är en lite lugnare period med träningen för att vara i 100% laddad när skolan drar igång igen och jag beger mig tillbaka till Motala. Ha en riktig...
Idag har det varit ett snöigt och minst sagt halt Göteborg! Så istället för distanspasset löpning har var jag på gymmet med Jesper Gunneling. Vi värmde upp med lite rodd sedan blev det maxstyrka med fokus på baksida överkropp för min del. När man ä...
Nu har vintern slagit in och minusgrader har blivit vardag! Att mörkret kommer redan vid fyra underlättar inte försöken till segling. Det har inte blivit något mer sedan lovet, (förutom MR förra helgen).Det betyder att vi spenderar våra träningstimma...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 | |||||||
4 | 5 |
6 | 7 | 8 |
9 |
10 | |||
11 |
12 |
13 |
14 | 15 |
16 |
17 |
|||
18 | 19 |
20 | 21 |
22 | 23 |
24 | |||
25 |
26 | 27 |
28 |
29 | 30 |
31 |
|||
|