Direktlänk till inlägg 6 oktober 2010
Två dagar med fullt häng har satt sin spår! Vi har kört tempoträningar för att hålla värmen uppe, man märker att senhösten är här och att vintern snart är påväg. Med Boathandling som fokus har vi fokuserat mycket på slag men även en del halvindar. T.ex gjorde vi en övning där vi hade en vanligt start, sedan tio stycken slag på signal. Vi gjorde detta gånger 10!! Alltså 100 slag i 8-10 m/s det kallar jag nötning, nu sitter slagen riktigt bra.
Vi körde även en del halvvind, trots att vi kört mycket med den snabba 29er så märkte jag att E-jollen inte är så dålig heller och jag fick ett par riktigt fina byar där båten bara flög fram och det iskalla vattnet sprutade upp på sidorna (oftast i ansiktet) men det var det värt!
//Mackan
NU byter vi blogg till https://teamgurramarcus.wordpress.com/ gurra ...
Nu är lovet slut, första veckan i skolan är avlsutad och träningen är i fullgång igen. Eftersom jag lyckades med att vara sjuk halva lovet så är det skönt att komma igång med träningen igen. Nu kommer jag satsa på lite mer konditionsinriktad träning ...
Vill bara önska alla en riktigt god jul, för det tänker jag ha!! Lovet som pågår fram till 10 januari är en lite lugnare period med träningen för att vara i 100% laddad när skolan drar igång igen och jag beger mig tillbaka till Motala. Ha en riktig...
Idag har det varit ett snöigt och minst sagt halt Göteborg! Så istället för distanspasset löpning har var jag på gymmet med Jesper Gunneling. Vi värmde upp med lite rodd sedan blev det maxstyrka med fokus på baksida överkropp för min del. När man ä...
Nu har vintern slagit in och minusgrader har blivit vardag! Att mörkret kommer redan vid fyra underlättar inte försöken till segling. Det har inte blivit något mer sedan lovet, (förutom MR förra helgen).Det betyder att vi spenderar våra träningstimma...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 | |||||||
4 | 5 |
6 | 7 | 8 |
9 |
10 | |||
11 |
12 |
13 |
14 | 15 |
16 |
17 |
|||
18 | 19 |
20 | 21 |
22 | 23 |
24 | |||
25 |
26 | 27 |
28 |
29 | 30 |
31 |
|||
|