teamgurramarcus

Direktlänk till inlägg 4 april 2010

Påskrace!

Av gurramarcus - 4 april 2010 22:12

Igår och idag var det träningsregatta tillsammans med några andra E-jollar och 29:ers från närliggande klubbar. Vi var ca 20-25 e-jollar och tre 29:ers som seglade tre race per dag.


Första dagen var det ingen gradient när vi kom ner till klubben, men vi beodrades ut av den erfarne Ricky som känner vädret väl här nere. Efter 10-15 minuter kom en sjöbris på 3-4 m/s och vi körde igång, jag och Gurra seglade e-jolle och gjorde en kantsplit när vinden kommit. Tyvärr lite för lång och jag hann inte ner till starten, utan startade 30-40 sekunder efter de andra – så det blev jaga direkt. Jag seglade upp mig hyfsat och fick en okej placering imål med tanke på starten.  De två andra racen gick bättre och första kryss, starter gick kanon med en tredje plats och en sjua efter att på sista kryssen tappat fem båtar eftersom att sjöbrisen och gradienten spelde oss ett spratt.


Idag seglade vi 29er för att träna på starter, rundningar, layline osv. Eftersom vinden var lätt även idag, blev det en utmaning för oss då lättvinden är ett problem när man inte seglar mot någon annan. Första racet kändes lite ovant och stelt, där vi ledde racet fram till sista länsen då vi strula till det eftersom vi inte hittade den optimala skärningen med gennakern. Andra racet blev det seger efter en stabil segling med få misstag och känslan börjar komma men fortfarande svårt när det lättar ut. Tredje racet hoppade Spanska tränaren i båten, vi hade honom på första kryss och nästan hela länsen,  sedan kom hann ifatt och vi missbedömde vinden och hann var förbi och bevakade imål. Men vi gjorde endå ett bra race och är nöjd med dagen även om vi skulle vilja jobba mer med farten.


Imorgon är det fullfart igen!

Uppvärmning vid 08:00

Marcus

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gurramarcus - 26 januari 2011 22:37

NU byter vi blogg till  https://teamgurramarcus.wordpress.com/   gurra ...

Av gurramarcus - 15 januari 2011 23:13

Nu är lovet slut, första veckan i skolan är avlsutad och träningen är i fullgång igen. Eftersom jag lyckades med att vara sjuk halva lovet så är det skönt att komma igång med träningen igen. Nu kommer jag satsa på lite mer konditionsinriktad träning ...

Av gurramarcus - 24 december 2010 13:00

Vill bara önska alla en riktigt god jul, för det tänker jag ha!! Lovet som pågår fram till 10 januari är en lite lugnare period med träningen för att vara i 100% laddad när skolan drar igång igen och jag beger mig tillbaka till Motala. Ha en riktig...

Av gurramarcus - 18 december 2010 22:38

Idag har det varit ett snöigt och minst sagt halt Göteborg! Så istället för distanspasset löpning har var jag på gymmet med Jesper Gunneling. Vi värmde upp med lite rodd sedan blev det maxstyrka med fokus på baksida överkropp för min del. När man ä...

Av gurramarcus - 18 november 2010 18:44

Nu har vintern slagit in och minusgrader har blivit vardag! Att mörkret kommer redan vid fyra underlättar inte försöken till segling. Det har inte blivit något mer sedan lovet, (förutom MR förra helgen).Det betyder att vi spenderar våra träningstimma...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Andra bloggar

Omröstning

Hur förbereder du dig bäst inför ditt mål i segling?
 Tränar i massor - det är mängden som avgör
 Tränar regelbundet och med någon tävling
 Träning och tävling i en blandning
 Bara tävla så man får rutin
 Seglar inte

Sök i bloggen

RSS

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards